"Hjälp, sockret tar över mitt liv"

Sitter just nu i min säng och är trött.
Jag är tillfreds med att vara trött, så jag klagar inte.

Idag har vi firat mamma:)
Hon fyller år idag, hon fyller för övrigt år i tio minuter till.. och innan jag är klar med detta inlägget så har hon väl hunnit sluta fylla år.
Men iallafall.

Gick upp tidigt och firade mamma strax innan sju, för farsan åker tidigt till jobbet.
Och frukost på sängen och presenter blev det.

Sen kunde jag ju självklart inte somna om så jag drog ut mitt täcke & kudde till vardagsrummet och kollade på tv och tog en kopp kaffe.
hittade barnkanalen och tänkte att jag skulle slå på stort och kollade på Mumintrollen.

la också märke till för första gången på 19 år ( snart 20 för övrigt)  att alla i det programmet snackar finlandssvenska.... trodde bara det var mumin som snackade det, eller hela muminfamiljen, men inte precis alla.
Men nu vet man det också.
gött.


Men sen gjorde jag en smarrig tårta som blev mycket uppskattad, och till kvällen så lagade pappa mat!
Så jag hoppas att vi gjorde en fin och minnesvärd födelsedag för min kära mamma:)

Det är hon värd.
'
Annars har jag hunnit spika upp lite tavlor i mitt rum, och jag har kollat lite i H&M katalogen.
Har varit lite fullt upp idag:) '
Har känts som fredag hela dagen. Och det är ett bra tecken!
Gillar födelsedagar fastän det inte är min egen.




Fin bild från skärgården, långvik.
Inte alltid man får se en bild från skärgården som inte innefattar vatten.
Sug på den karamellen.
har jag varit där eller inte?
det vet man inte.
hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0