Nu börjar dagen...

Sitter och njuter av en kopp fint kaffe.



Fick för övrigt en sån sjuk idé till tatueringar, så jag är lite nöjd.


plus att jag sitter och kollar tillbaka på bilddagboksbilderna... från tiden innan studenten.
Då jag va inställd på att komma in på musikinstitutet i Sthlm.
Och jag hade liksom lite drivkraft. Men det har jag självklart fortfarande, kraft.
Men man får tillbaka den där känslan nu när jag sitter och kollar på kommentarer, där jag liksom har den goa känslan att jag ska "göra" nåt.
Sen ska jag påpeka att jag inte kände det som ett nederlag då jag inte kom in.
Jag är ju inte den där typiska musikmänniskan, som har spelat klassiskt piano sen 4 års ålder.
Eller som har tagit sånglektioner sen 6 års ålder.
Jag har väl inte teorin som starkaste sida kan jag ju inte påstå.
Spelat fiol i några år när jag var mellan 11 o 13 kanske. Piano 13-16. Och sånglektioner i ett år när jag va 18 då.
Jag fattar inte ett skit av teorin. Satt och gissade, medans alla andra satt och trummade på knäna och räknade takter..


Men jag hade nog dock inte sökt musikinstitutet om jag hade fått välja idag, även om jag kunnat öva upp teorin lite..
People change så att säga.
Inte gällande musiken, men vart jag står i livet.

 (fan va djupt allt blev, men så får det bli)



Och nu börjar min dag. Med ett antal mail. Och mycket skrivande.
Nu kör vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0