långt om helgen

Måndag.
Har spenderat halva dagen sittandes i min säng, sovit mestadels, har varit så sjukt trött, så jag börjar undra om det är nåt som är fel, det är det troligtvis.
Ska nog ta och besöka lilla doktorn o typ fråga om dom kan göra en liten koll på typ allt. Haha.
Bäst så känner man ju.


Helgen gick fort, men det var en mysig helg så jag är nöjd.
Födelsedagsfest på lördagen, vilket va kul.
Jag och Carro lyckas alltid vara med om så sjukt konstiga saker vart vi än är.
När vi står utanför porten kommer det två män i 45-55 års åldern ( ja jag har svårt att se åldrar så jag kör på med 10års skillnad, så har man kanske ändå en chans att man har lite rätt)
Dom stannar och småpratar lite , och frågar vad vi gör, vad vi ska dricka, om vi bor där, och sen säger en av dom : Men nehe, nu ska vi gå! Men smsa sen om ni ska iväg!!
Jag tänker ju inte så långt och säger: jajjamen! det gör vi, hejdå!!
Då tänker han ju lite längre än jag och börjar rabbla sitt telefonnummer så jag ska komma ihåg det , det tog väl 10 minuter innan jag kunde hans telefonnummer utantill , så stod vi där och lärde oss telefonnummer.
Jag trodde ju att jag hade varit smart, och liksom lyckats få han att gå, eftersom vi inte riktigt kände för att stå ute mera.

Sen när dom gått, så kommer det en man till.
Han berättade om ett och annat , om vart han bodde, om att han hade katt, och att han körde mycket bil i sitt jobb. Han frågade om vi hade jobb, och han gav mig glädjande besked om att : Det kommer! det blir bättre snart!
Och jag blev glad och tackade för fina ord. Haha .Han berättade också att Nässjö är en väldigt trist stad, det var dock något vi redan visste svarade vi, men jävla rätt han hade den där mannen! 
Vi skaffade oss alltså ett par nya kompisar den där lördagen utanför porten, vi är ju inte heller dom som är otrevliga och springer iväg eller skiter i att svara när det kommer någon och börjar prata, helt plötsligt så står man där och pratar om livet, berättar historier.
Snackar ekonomi, jobb och lägenheter.
Vi är bra på det där Carro och jag, vi söker svar till livet bara, och råd det tar man av alla på nåt sätt.


Och på söndagen så slängde jag mig i duschen, och åkte till Simon vid två tiden.
Blev bjudna på middag , och det var väldigt mysigt. Jag gillar den där familjen väldigt mycket, känns liksom riktigt bra när man känner att man trivs.
Och jag gillar också att jag inte är ensam om att va ny, och att den nyaste är en bra ny person. :)
haha jävligt mycket koder jag snackar i nu. Men dom som känner mig fattar bättre.
Trevligt va det iallafall.
God mat och allt.

Efter middagen vid typ halv åtta så drog Simon och gymmade, och jag kollade fejsis litegrann, kollade mail och såntdär vanligt, och sen blev jag astrött och gick och somnade i en halvtimme kanske.
tills en svettig simon kom hem igen, då fick jag en kram och lite proteinpulver i handen, as usual.
Nä men grejen va att jag ville smaka om pulvret va gott, eftersom det luktar gott, jordgubbe, och han säger att det smakar som milkshake, och då borde pulvret vara gott tänkte jag.
Så nu när jag är där och han ska dricka de där, så vill jag alltid ha lite pulver i handen, så det är lite av en tradition.
Och ja, svaret på ifall det är gott, är ju att det är gott, smakar godis.
Sen åkte jag hemåt vid halv tolv tiden.

Och idag har det som sagt inte hänt alltför mycket, har inte orkat vill säga.

Imorgon kanske kanske det blir att dra in till Brinell igen, för att kolla Barn&Fritids musikalskit, inte för att det är skit, kommer inte ihåg va det heter egentligen bara.
Vi får väl se, har samtalat med Carro.
:)

vi säger väl så .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0