Bjuda fönsterkillen på fika, nja

Nu sitter man här  , tidig morgon, och jag längtar så sjukt mycket till sommaren, då det hade varit ljust ute nu.
Då hade jag tagit mig en sväng över ägorna, blickat ut över landskapet, bara njutit av en fin morgon.
Nä men skämt åsido, jag hade nog gått ut , satt mig på trappan och varit nöjd.
Nu känns det lite för mörkt och lite för läskigt att sätta sig ute på trappan när man inte ser ett skit, och det vill jag gärna kunna göra.

Det ska komma nån kille hem till oss idag och mäta fönstrena i huset, han ska tydligen kolla dom litegrann och fixa lite, inte vet jag hur eller varför.
Roligt.Spännande.
Hoppas inte vi ska bjuda han på fika.
Jag hade tänkt och glida runt i morgonrocken hela dagen tills jag ska duscha och fixa mig & bli fin när jag ska till Simon.
Eller så får fönsterkillen bara ta den smällen lite, och bli rädd för en arbetslös människa.
Eller så fikar jag inte alls utan gömmer mig i källaren tills mamma säger till att han har gått.

Snacka om att hetsa upp sig i onödan.

Hittade lite kort på Simon och mig, det finns dock inte så många kort, det har bara inte blivit så.
Men det finns ett par stycken, lite halvbra kort ( jag ser sur ut ) , som är rätt gamla, ett par månader iofs.
Men jag tycker om dom korten.
Nu ska jag dricka lite kaffe, kolla på nyhetsmorgon , och le lite åt korten.
Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0