godmorgon

Ett plus med att inte kunna sova under OS.
Är att det just är OS när man inte kan sova.

Nu är det ju curling, Kina och Sverige.
Kina är lite bättre verkar det som, men vad är Kina dåliga på då? Det finns ju inget dom inte är bra på. Dom är alltid lite för överjävliga på allt.
Curling är också den sporten jag seriöst fattar minst av , har sett ett par matcher, och jag fattar inte mer för det.
Jag förstår att man ska slå ut varandras stenar och allt det där.
Och komma in i " boet ".
Men, ibland är det dåligt att va långt inne i boet, och ibland är det dåligt att va långt ifrån boet, ibland är det tvärtom.
Kommentatorerna håller man bara med, och man tror sig fatta när dom säger att det går dåligt.
Då "förstår" man för stunden att dom gjorde fel.

Nu torkar sig kineserna lite i nacken, dom är svettiga.
Man blir rätt svettig har jag hört av att glida på roliga skor ett par meter.
Eller att gnugga med Swivel Sweeper från TvShop så att en sten av granit (graniten som man för övrigt hämtar från Skottland har jag lärt mig) ska glida framåt.

Svenskarna tar sig en banan, den lille rödhårige gör det iallafall.
I pausen mellan 5e och 6e omgången.
Kineserna snackar taktik, dom verkar inte äta nåt, lite vatten bara.


Och nu är det så jävla spännande i matchen att jag tror att jag skiter i att försöka sova.
Frukost tror jag det får bli.
Och när huset vaknar , så kanske jag målar lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0