Det svenska vemodet

Hej.
Lars Winnerbäcks sommarprogram i p1 2008, han snackade om det svenska vemodet.
Och idag känner jag mig ungefär som hela hans jäkla sommarprogram.
Både negativt och positivt.
Vemod.
I hans program berättar han att folk tycker att han ska slappna av.
"loosen up , Lasse"

Han svarar :  Ja det kanske man kan tycka.

Så känner jag mig nu. Konstigt att känna sig som "ord".
Men mina ord jag tar till mig är typ " ta det lugnt, oroa dig inte, stressa inte upp dig, tänk positivt, va glad, det ordnar sig, gråt inte, du är duktig, du är fin"

Och jag svarar : Ja det kanske man kan tycka, ja det kanske man kan göra, ja visst.



Jag är jäkligt glad och lycklig. Men ibland tappar man fokus så totalt.
Så jag har städat mitt rum, bytt lakan, och nu äter jag chips, ska dricka cola också.
Idag tröstäter jag lite, så Mimmi " svenskt vemod" Frank kan försöka få en bättre dag imorn.
Jag hoppas på det , snälla.





På tal om Lars Winnerbäck så är han en utav få artister som kan få mig att gråta med sina texter.
Denna blir man rörd av , och denna låten får mig att bli varm i hjärtat.
denna låten är till dig :


du, min vän i livet
se hur kvällen brinner upp
en enda sak är givet
vi är två hjärtan
i samma kropp

om jag tappar allt igen
det är möjligt att det händer
det kan vara svårt att hitta hem
från alla hav och alla länder

men ändå
du, min vän i livet
se hur sommaren blir höst
en enda sak är givet
du bär min luft
i ditt bröst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0