Got my heart in your pocket



Sitter här med dagens första kaffe. Och jag ska påpeka att det är gött.
Kollar jobb på arbetsförmedlingen nu. Jag ska ha ett jobb. Det är bara så.
Det är mycket jag vill göra, så jag ska ställa in mig på det nu.
Känns fint i hjärtat på nåt sätt.

Jag vet inte om jag ska släppa vissa saker jag vill göra, ibland vet man helt enkelt inte.
Men just nu känns det bra isåfall.
Svårt att förstå vad jag menar nu?
Japp, det är ytterst få som vet och så låter vi det vara.
Jag behöver mest skriva det.


Vaknade vid klockan 6, helt totalt klarvaken.
Fattar ingenting, kunde inte somna om.
Och trött är jag inte nu heller, så funderar på att dra ut och springa.
Men så kollar jag ut och det ligger snö på marken... 
Ännu en gång så fattar jag ingenting, men det är bara lite snö, så efter frukosten så blir det kanske en springtur ändå.

och jag tänker såhär:

Även om det gör lite ont i hjärtat att känna att man ska flytta hemifrån en dag, för att man vet hur bra man har det med tvätt och disk och städning och mat och ja sällskap?..
 Allt sånt man får lite gratis när man bor hemma.
Så vill jag så gärna klara mig själv, jag vill ha ett jobb varje dag och en lägenhet som är hemma.
Därför ställer jag in mig på det nu, det är jobb och lägenhet som gäller nu. På riktigt.
Det är nu det börjar.
Och att få dela det med någon är så sjukt motivationsgivande ( hittade nog på det ordet själv nu).
Ger mig lite överdrivet mycket motivation helt enkelt.

hejhejhej//frank



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0