Tips & råd

Då skulle jag vilja ge lite tips och råd angående slingning av sitt eget hår hemma.
Vi kan slänga in lite råd som även har med färgning av håret att göra med.

1. Det finns en anledning till varför man har plasthandskar med i förpackningen.
Jag tar alltid av mig dom efter att ha lagt i halva håret med slingor, för att dom är så extremt klumpiga, och det blir kletigt. Inte kul. Dock är mina händer vit-flammiga, och svider lite, det finns alltså en anledning till handskarna.
Det är starka grejer i sånt där blekmedel har jag hört.

2. Om man har som jag en sidecut/undercut, alltså kortare hår nånstans på huvudet jämfört med resten och man känner för att ljusa upp det korta, så ska man helst vänta till sist. Eftersom det sticker ganska rejält på sidan av mitt huvud nu, och bränner lite.. inte skönt alls faktiskt.

3. Ska man färga eller slinga håret så är det en idé att börja rätt tidigt. Det gjorde som sagt inte jag, jag kör på rätt sent. Då ska jag komma ihåg att de tar en timme att lägga i skiten, och det tar typ 40 min innan jag kan skölja ur det och sen tar det ett tag att torka skiten, och ja.. jag glömmer det varje gång.

Hej // Frank


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0