Till Björn.

Sådärja nu har jag lagt i två maskiner tvätt.
Ska göra mig en kopp kaffe.
Och lugnat ner mig lite. Tvätta va lite mer känslosamt än jag hade räknat med nämligen.
Blir lätt så när ens mamma är i Bulgarien och jag själv ska tvätta alla mina kläder utan att fråga henne om saker.
Finns två kranar där man vrider på vattnet till maskinerna, vilket jag blir så jävla nervös över , för man kan vrida o vrida på dom där kranarna utan och veta om dom är "på" eller inte.
Vatten kom in i tvättmaskinerna i alla fall, och efter ha rådfrågat min  moster på facebook, och ringt min pappa, samt helt osammanhängande berättat för dig Björn på msn hur dom där kranarna funkar så känns det lite bättre.
Skakar lite fortfarande, chocken har inte lagt sig.
 Så du förstår Björn att...tvättstugan ligger inte i samma hus som våran lägenhet , och därför blir det lite jobbigt att känna att man förstör något i en annan byggnad när man själv sitter och dricker kaffe på ett golv och njuter av solen.
Svårt är det Björn, mycket svårt.

Tvätta har aldrig varit min grej, låter konstigt kanske , men jag har gjort alla andra roliga saker som: städa toan, diska, dammsuga, vattna blommor.
Eva har skött tvätten, det erkänner jag.
Och jag hatar att man kan förstöra allt med så lite.
När man dammsuger så kan inget gå fel, kanske suger upp nåt , men då kan man hämta det igen.
Vattna blommor är inte heller så konstigt, kanske vattnar för lite eller för mycket, brukar oftast inte hända nåt då.
Disken går att diska om, toan går att städa om.
Men tvätten, där har du EN chans. Gör du fel så gör du jävligt fel.
Ska fortsättningsvis enbart ha vita eller svarta kläder. Så blir livet mycket enklare.

Så nu vet du Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0