Välkommen in.

Nu går det verkligen undan här.
Jag tog nyss och "dödade" alla växter på balkongen, inte alla, för den jätteklänghumlen får pappa ta hand om, den ska liksom klippas ner och grejas med, den ska inte dö.
Och jag vill inte ta på mig ansvaret att klippa ner en växt och fixa, det vill jag bara inte.
Resten drog jag sönder, kändes hemskt och gött på samma gång.

Kan ju inte ha sett normalt ut för fem öre , hittade inga trädgårdshandskar så jag tog ett par riktigt gula diskhandskar istället. And went crazy with the flowers.
Ah, det är så det är.
Jag va så crazy med diskhandskarna så den ena gick sönder, det kan man kalla riktigt crazy.

Jag känner på mig att hyresvärden ska komma in till lägenheten snart, typ låsa upp och stiga in.
Han har ändå gjort det förr! Han har varit med förut så att säga.
Och då sitter jag här på golvet i hallen med en termos med kaffe, en liter cola, samt en tandborste som ligger helt spontant mitt på golvet.
Lutad mot städskåpet sitter jag på en ihoprullad matta med ett gäng svarta plastsäckar jämte mig.
Sen den dagen han plingade på som en galen, utan och få svar, låsa upp och gå in, när mamma och jag sov. ( på min födelsedag också) och skrek "Hallå, hallå!! " , han får inget svar , kollar inte ens om någon är hemma utan  börjar skruva i ett skåp samtidigt som han visslade på nån lite snitsig melodi i 20 min, och sen går ut och låser efter sig.
Och jag fattar inte ett skit , utan blir lite förvånad att han gick in utan och kolla om det va nån hemma.
Så jag är tyst i 20 min tills han går. ( okej, lite konstigt gjort av mig kanske, men säger man inte hej på direkten när han kommer in , så blir det ännu mer konstigt om jag säger efter 10 min " Nämen tjaa, här står du och skruvar i köket, vi sov , men vi är vana att " okända" män kommer in i våran lägenhet."
Det är då man blir lite fundersam över när han ska komma och hälsa på nästa gång bara.
Det är fan brott mot någon lag, det vet jag.
Blir dock lite rädd för mig själv, gör nån inbrott hos mig så lär jag va tyst, så välkommen bara.
Ta va ni vill , jag säger inte ifrån.

Nehepp, ödet får bestämma.

Torka vardagsrumsgolvet va det jag skulle göra ja.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0