Vatten.

Diskat.
Och det är väl lite av det enda jag har gjort idag som är av större mening.
Nä men jag har skrivit lite på min låt, och jag har sökt några jobb.

Snart blir det att packa, för att åka och sova hos mormor och morfar.

Vilket är kul, men behövligt, för det går inte duscha här, känns som lite halvt medeltid, eftersom man måste värma vattnet först och sen hälla det i diskhon och sen diska.
Det tar ungefär ett år innan man kan börja med själva diskandet, och behöver man byta vatten så får man börja om hela proceduren igen.
Hämta vatten, värma vatten.
Och eftersom det inte kommer något vatten ur kranarna är pappa tvungen att hämta vatten i en jättestor dunk.

Och för att reda ut detta lite mer ingående så har vi inte det alltid såhär , utan nåt med rören,eller brunnen eller vad det nu är, har lagt av.

Blir väl fixat imorgon, men jag pallar inte vänta med att duscha, har viktiga saker för mig ( eller inte ) , men ändå.

Det är som när det blir strömavbrott.
Man märker verkligen hur mycket man använder, ström och vatten.
Herregud.
Bara att fylla en hel diskho med vatten så va nästan den stora dunken slut.
Jag menar jag borde bli nån slags chef över miljömedvetenhet.
För jag har insett nu.

Jag åker ju dock till mormor och morfar och slösar ett par hundra liter vatten där istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0