Tåg.

Händelserik dag.

Sitter på tåget. Och tågkillen som  kollar tågkorten och biljetterna kommer, kollar allas kort o sån skit och går till den andra vagnen.

Sen kommer han tillbaka...

Tågkillen: " - Om ni fryser så är det mycket varmare i den andra vagnen här, så ni får jättegärna sätta er där om ni känner att ni inte vill sitta och frysa här"

Efter det hör man nån som säger:  " - Hehe, har du kaffe också? "


Det är sånthär mänskligheten går ut på.
Hade det varit nån annan tågmänniska, så hade dom säkert skitit i och säga till att det va en eller några grader varmare i den andra vagnen.
Varför säga det liksom? kan man ju tycka, känns lite väl snällt för och va sverige.
Men den här killen på 25 år typ, han sa till, han va snäll  och trevlig och brydde sig om sina passagerare.
Han tog hand om sitt tåg.

Till skillnad från bitterf****n på X2000 tåget jag åkte med från Sthlm.
Orkar inte ens ta upp varför hon va bitter, men hon va sur som bara den, onödigt bara onödigt.

Kanske blir så, att man blir bitchig, bitter, överlägsen, "cool" när man jobbar på ett större tåg än dom små gula Krösa tågen i Småland.
Då tänker jag fan pendla mig genom Småland med dom gula krösatågen upp till stockholm  nästa gång, ( ja jag fattar att krösatågen inte går ändå upp) men jag tänker ta all lokaltrafik jag får tag på.
Dom är mycket snällare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0