Stockholms kyss

Jag trivs i Stockholm. Jag har en slags hat-kärlek till Stockholm. Men mest kärlek förstås.
Min älskade syster bor ändå här.
Jag får en sån go känsla av att vara här faktiskt. Och hatet vet jag inte vart det spelar in.
Kan va dialekten på 14åriga tjejer, hata är väl att ta i .
Men jag gillar att när min syster och jag är och fikar, så sitter det fyra tjejer i femtonårs åldern och konversationen låter såhär:
" Tjej 1 : - Men xxxxx han är väl rolig? "
" Tjej 2 : - Asså, näääh, han är inte alls rolig! "
" Tjej 3: - Nä, asså han är så tråkig, har inte ens lagt till han på facebook! " ( med en övertygande min)
 "Tjej 4: - Asså, då är han fan tråkig"


Tio min med konversationer som låter sådär, samt att tjejerna alltid refererar till facebook, så blir man trött i huvvet, fjortis som fjortis kanske.
" Ah,men jag vill bara åka iväg, och sen kan vi typ säga att vi heter andra namn, och att vi inte kommer från Stockholm"
" jaaa, vilken bra idé, men tänk om dom lägger till oss på facebook då?! hur gör vi då? "

Efter det kommer en till diskussion om att dom känner att dom har blivit "mer mogna" på sistonde, och att dom känner sig vuxna.
Ojojoj tänker jag då.
Vilka tjejer, undra om dom kanske gjorde typ ett vuxen-test på facebook innan dom gick ut. Kan va så.
"- Nää , asså jag vill inte lägga till min mamma på facebook , för hon lagade asäcklig mat idag! "
"-Fyfan, då kan inte hennes mat ha varit god:O "

Det sista hittade jag självklart på, men omöjligt hade det inte varit.
Idioter. Eller inte idioter, för hårt ord. Mer ointelligenta, ovärldsvana snorungar.
Som behöver hitta en väg i livet att gå.
Börja med Farmville ungdomar, jag har själv precis gjort min farm så stor att det bara finns en eller två nivåer kvar att "expanda". De ni !

Nä men dagen har sett ut som så , att vi va på bio innan fikat, "Min stora grekiska semester" . Den va rolig.
På bion satt det två killar som tyckte allt som ingen annan tyckte va kul, va kul....
En tjej satt själv, och asgarvade.. jag vet inte hur det är med alla andra, men jag har ingen ro att sitta och garva högt när jag kollar på bio själv..
Skulle inte gå på bio själv heller för den delen. Lägger ner den diskussionen.

Blir inget vettigt av det här.
Imorn ska jag steka skiten ur alla Stockholmare.
puss på't

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0