"När jag var liten..."

Då kanske man kan tycka att jag är väl inte vuxen än, haha jo det är jag.
Jag är 19 jävla år. Ursäkta språket, men 19 år , det är inte att leka med, det är seriösa grejer, det är inte 13 , det är inte 16, det är 19, det är mycket ansvar, det är myndig plus 1 år.

Va på Åhlens igår.. skulle betala i kassan..
Hon frågar mig : " - Har du Åhlens-kort? "
Jag svarar: " - Nej, jag har ju inte det... "
Hon: " - Vill du ha ett ? , så kan jag regristrera det du köper på direkten, så fixar jag det nu"

Det kanske inte ser så konstigt ut att hon frågade mig det, men aldrig har någon frågat mig om jag vill ha ett medlemskort, fick en sån hemsk känsla ... Hon såg på mig att jag inte var 16 år, att jag inte köpte smink bara för att jag skulle ha de på "skol-discot" på fredag. Utan hon såg på mig att jag kanske behövde mig en 50 kronors rabatt någon gång i tiden, eftersom en vuxen person behöver spara in på pengarna för att ha råd med mat och andra livsviktiga saker.

Och jag kände när jag stod där vid kassan och fyllde i uppgifter om mig själv, att jag tog på mig "vuxen-rollen" som om jag aldrig hade gjort något annat.
Hemskt. Inte för att jag inte vill bli vuxen, men jag märkte att 19 år, 19 år och börjar tycka IKEA är roligare än att slösa pengar på småsaker ...
Ja herregud.

Kommentarer
Postat av: Hanna

okej, hoppas du hittar ett! :) Ja ska vila inför alla prov som kommer nästa vecka.



Tack så mycket, detsamma! :) kram

2009-10-27 @ 14:03:18
URL: http://hannachristinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0