Lördag, kaffe, kalas.

Lite kaffe en lördagsförmiddag. Det är inte helt fel det.

Har druckit kanske tre-fyra koppar sen jag kom hem, det är najs!

Just nu sitter jag mest och funderar på ifall jag ska skriva klart en låt, eller om jag ska duscha, eller om jag ska ta en kopp kaffe till.
Svåra beslut..

Ska kolla hur mycket pengar jag har kvar på mitt konto också, ska bli extremt spännande.
Man vet aldrig va summan är. Så nu är jag lite nervös.
Om jag har räknat rätt så är det inte så farligt.. men hur ofta räknar jag rätt?
Nä, precis, inte speciellt ofta. Så mina pengar kan lika gärna va slut , det skulle inte förvåna mig.

..........................................................

MEN.. jag hade räknat rätt, och jag är mer än nöjd nu! Göttgöttgött.
Då har jag inte dåligt samvete längre.
Ska i och för sig betala mitt nya köksbord och stolar, när vi hämtar dom, men den summan är inte så farlig.
Ser det mer som en investering..
..........................................................


Idag blir det kalas, i min släkt är det alltid kalas, och då skojjar jag inte, tror vi har lyckats typ fylla alla dagar på året med kalas.
Antingen är det folk som fyller år, eller så är det mors-dag, fars-dag.
Bröllopsdag och sånt ( iofs, så är det bara mormor och morfar som är gifta av alla , men iallafall)
Jag ser inte detta som nåt negativt dock, det är trevligt med kalas.
Man får äntligen duscha och fixa sig lite.
Klä på sig rena kläder, och va trevlig i ett par timmar.
Le och skratta.
Och prata med folk.
Nä skämt åsido. Kalas är trevligt, och släkten är najs.
Ingen annan än jag har en sånhär trevlig och bra släkt.


Nä en liten sväng in på arbetsformedlingen.se kanske man skulle ta sig?

Kaffet smakar nämligen lite öl, så det känns som ett bra tecken att söka lite jobb nu.

Eller som Simon sa:

" Jag tror att man blir lite skadad när man är arbetslös"

Ja Simon, det blir man.

I'm a living proof.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0