Just a thought

Hade ett roligt telefonsamtal med Carro igår.


Carro : - Vi kanske kan gå ut nästa helg... eller iallafall försöka med det?

Själv dog jag av skratt när jag hörde va hon sa, "försöka med det"
Syftade hon på denna helgen som var, eller förra, eller förrförra?

"Eller iallafall försöka med det?"

ja , klart carro ! Vi ska försöka att gå ut, man kan väl inte överträffa sig själv flera gånger? Eller?
haha, så himla kul!


Jag har varit så himla aktiv idag, har diskat! Vilken grej egentligen, att diska.
Jag har en sån dålig inställning till det. När jag var liten så lekte jag mest runt när jag diskade, typ lekte med skummet, alltså tog jag överdrivet mycket diskmedel, så disken inte blev ren knappt, utan det va mest kladdigt av diskmedlet.
Pappa eller mamma fick alltså diska om skiten efteråt.
Jag själv tyckte att jag va världens bästa barn, som diskade och va snäll.
Men jag tog mest slut på diskmedlet.
Man tror så mycket när man är liten.

Men.. när man gick i högstadiet så lärde man ju sig på hemkunskapen att man inte ska ha så mycket diskmedel, det är inte skummet som avgör.
Fast jag känner mer att dom på hemkunskapen, snåla hemkunskapsläraren rättare sagt, ville inte att man skulle slösa på diskmedlet där heller. Här snackar vi om en kvinna som inte ville att man skulle använda ketchup till mat, för det va onödigt.
Eller en gång när vi rensade i kryddskåpet, så upptäckte vi att det fanns kryddor från 1992-1999.

Man litar inte riktigt till vad hon säger då.. jag är lite misstänksam.
Men iallafall, när jag nu ställer mig och diskar hemma så får jag panik typ, världens tråkigaste sak.
Visst, kul att det blir rent. Men under tiden?
Nä.
Kanske, kanske, kanske att man skulle uppfinna typ en motsvarighet till tvättmaskin, fast till disken istället.... 

Just a thought.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0