Jobba.

Arbetsförmedlingen... ja. Vad ska jag säga.

Inte just själva arbetsförmedlingen, utan mer allt som ligger uppe där.
Inget passar, antingen har jag inte utbildningen till det, eller så råkar det vara så att jag inte har en specifik grej dom söker.
Inget är rätt. Allt är fel.
Och jag är en underbar människa, jag är duktig på saker, jag kan faktiskt ett par saker ( ironi )
MEN..
I två stycken annonser så behöver dom någon som kan hänga med nån och va med hästar.
Kul. Då förstörs hela alltet med att jag råkar va lite allergisk mot hästar ( ja jag vet, jättekul att jag är allergisk mot hästar, bara, inget annat djur).
Jag har utbildning , och kan jobba som assistent och så vidare. Men allt ruineras på grund av att jag är allergisk mot hästjävlar.
Inget illa menat mot hästar, dom är jättefina djur.
Men man blir lite besviken.
Tack tänker man då.
Körkort är mitt eget fel att jag inte har, men hästallergi?
Jag vet inte. Finns det hopp överhuvudtaget?
Ska jag aldrig få ett jobb där någon verkligen söker vad jag är duktig på?
Nä ser inte ut som så.
Får väl ljuga och säga att jag är skitduktig på att installera ComHem grejer, eller ljuga om att jag kan tala 14 språk flytande.
Bara för att känna mig lite duktigare än vad jag är.
vad gör jag liksom... skriver låtar, ritar och dricker kaffe.
Yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0