Hello

Varför tar jag inte tag i mitt liv och går och städar?!
Varför?!

Kom på att det va en kille igår som frågade " - Vart jobbar du någonstans då?"

Jaha, jävla idiot, jag är arbetslös. Tackar som frågar, jag vet att jag är värdelös, med inga mål i livet och inget jobb på gång.
tack så hemskt mycket för att du påminde mig.

Nu förstår jag ju själv att det är självklart att man får fråga vart jag jobbar, eller om jag jobbar.
Men hans blick när jag står i en bar, och ser nöjd ut samtidigt som jag säger: Jag är arbetslös!
Hans blick, helt ovärderlig.
Förvånad, och lite misstänksam.
Konstig stämning. Jag undrar vad han tänkte.
Och här är hon och dränker sina sorger i sprit.
Ja, han tänkte nog så.
Det va ju sant också.

Fast istället för att dricka-gråta-däcka-depressions-snacka- ...
Så kör jag Galet-dansa-dricka-skratta-ironi-snacka..

Skratta är det bästa jag har gjort i hela mitt liv, det hjälper mot allt , nästan.

Vi säger så hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0