Frihet?

Vilken härlig dag. Eller inte, började med sol och grejer, och nu är det typ regn på gång.
Inte för att jag egentligen lägger ner så stor vikt i vädret när jag ändå inte ska gå ut.
Men jag hade kanske övervägt att gå ut om det hade varit fint väder.
Okej, ingen direkt logik i det där jag skrev nu. Men men men..

Diska ska det iallafall göras!
Undrar lite hur det kan komma så mycket disk, känns som om nån smutsar ner det på natten och lägger dit , för att jag ska ha extra mycket att diska.
För så här mycket grejer använder vi inte.


Så himla gött med frihet, nu när jag flyttade ut till huset igen så kan man typ springa naken och skrika om man vill. Man behöver inte tänka på nåt.
Eller jo fem tusen bilar som åker förbi varje dygn.
Men äh, skit i dom!

Toalettfönstret är väldigt lågt dock, och rätt stort, så har vi inte gardiner för , så ser man rakt in, även att det ligger på andra våningen.
Man får passa sig lite nu när man ska duscha, älgjakt och såntdär.
Vill ju inte råka stå i fönstret som en himla nudist när ett par jägare går förbi direkt.
Känns inte så lockande.

Jag vill inte ens påstå att jag är en lant-människa, jag känner inte att jag passar in här.
Men skönt med friheten , det tycker jag att det är.

Eller , va snackar jag om? Vilken frihet?
Här finns ju skog, en väg med massa bilar, två sjöar, och Statoil och stan ligger 10 min bort.
Ska tilläggas att det är med bil, 10 min med bil...

Nä, vilken frihet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0