Facebook, kära facebook

Jag gillar att jag lever mitt liv efter facebook.

Det börjar med att någon uppdaterar sin status :

Det snöar!!

Hmm tänker jag.. jasså va kul ( utan att kolla ut )

S
en kommenterar någon på den statusen, och skriver nåt i stil med: Ja men snöblandat regn bara.

Så då säger jag det till mamma: - Det va bara snöblandat regn, tydligen.

Då säger mamma: -
Jaha, men vadå, har du inte kollat ut ?

Jag : -Nä, läste det på facebook.


Samma sak gäller när jag pratar med björn... 

Bittera ! säger:

har du kollat ut p

 

å sistonde?

-Mimmi- säger:

såg på facebook att de snöade, är de sant eller?


Varför har jag inte kollat ut?!
Varför kollar jag på facebook om det snöar eller inte, varför frågar jag björn om det är sant.
Jag kan ju bara kolla ut.
Facebook börjar få för stor del av mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0