Obegripligt.

Kom och tänka på när man va mindre och kollade på mysiga barnprogram, typ Pippi, eller disney eller nåt.
Kul tänkte man, då va man nöjd.. när man fick kolla på Disney-dags på en lördag och bara njuta.
Kommer ihåg ett program speciellt som jag gillade till viss del och resten hatar jag det av hela mitt hjärta, ryser när jag tänker på det faktiskt.

"Karlsson på taket".... Åh lillebror, han är så söt, leker på sitt rum och verkar ha det så kul, jag tyckte alltid han verkade så glad och nöjd. Han hade en såndär rolig klätter-grejj på väggen, inget kunde stoppa han. Man ville typ va där i filmen/serien och leka med han.
En sak, en enda sak gjorde lillebror fel. Ett jävla snesteg.
Han hade fönstret öppet.Alltid!
Då kan man tycka, ( om man inte har sett Karlsson på taket någongång, att fönstret öppet får man väl ha?) Men njaa..får eller vill man verkligen det om man heter Lillebror?
I alla fall, så sitter lilla söta lillebror och leker o är glad. Då helt plötsligt, hör man det där jävla ljudet, lite helikopter liknande ljud, komma närmare och närmare....
Och man tänker... : Åh NEJ, nu kommer han den idioten...Åh NEJ skynda dig och stänga fönstret.. Åh NEJ han hann komma in.
Det är då jag slutar gilla programmet, det är då jag mår dåligt i hjärtat, ryser och vill spy på skiten.
Karlsson kommer och förstör allt, tar sönder leksaker, tvingar lillebror att köpa godis, ljuger och har sig. Är en riktig jävel helt enkelt.
Och så tänker man varenda program, att lär han sig inte o stänga de där jävla fönstret, så att inte äcklet kommer in..?Klart han inte gör, Karlsson får alltid komma in..
Inte nog med det... han är ful också, riktigt ful.
Halv flintis med lite lockigt hår i nacken och kort som ett barn, samtidigt som han säger att han är en "lagom tjock man i sina bästa år". Hur gammal ska han verka att va? 45? 14? 68?
Va är poängen med att han ska låta som ett barn, se ut som nåt mellan 15-78 och va halvflint?


Min fråga blir typ: Hur fan tänkte man när man skrev historien.?
Vem vill leka med en kort liten tjock gubbe som är taskig mot allt, och har världens äckligaste röst, och har en propeller på ryggen?
Och hur gammal han är.. det vet man inte. Han har ingen framtid, lever på lillebror, bor på ett tak och har samma skjorta varje dag.
Kul.
Pippi, Ronja Rövardotter, Bullerbyn... jag bugar & bockar och ger en stor applåd. Mysiga program/filmer som gör att man typ fick en mysig uppväxt genom att kolla på dom programmen/filmerna.
Men Karlsson på taket.. Det är för mig nåt obegripligt.






Jag hatar dig Karlsson!

(Bilderna är tagna från google.se jag har alltså inte tagit dom själv.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0