Så speciella är vi.

Så tror vissa att dom är så jävla speciella.
Och ja, det är väldigt bra att tycka om sig själv, att sticka ut, att känna sig självsäker, att ha självförtroende.
Och hur seriöst blir detta inlägget klockan tio i tre?
K
anske inte så värst, för samma tid igår så satt jag och idiot-spelade harpan, ungefär 100 gånger i rad.

Men ibland så kan jag se hur folk bara kastar iväg bra egenskaper för att höja sig själva , och som bara slutar i nåt negativt.
Jag gör det säkert också, troligtvis, jag tror alla gör det ibland eller mer ofta än man tror.
F
inns väl ingen person direkt som kan komma och visa hur folk  ska göra för att inte göra nåt negativt av sin självsäkerhet.

Varför jag ens tänker på det här är för att det slog mig att när man är ute, så tror folk att dom är så jävla speciella, tänker inte direkt på någon speciell utan mer att varje helg när man går ut ( om man går ut ) så finns det folk som är så självupptagna, och tror så bra om sig själva att dom utvecklar så extremt mycket bitchig attityd ( både killar som tjejer) .
Visst, alla har blivit irriterade på någon när man har varit ute någonstans, alla har gett någon en blick ( nästan alla ) .
Men det finns såna typiska exempel på folk som söker sig sin uppmärksamhet enbart genom att ge folk iskalla blickar eller rent  av bara vara bitchiga.
O
ch det är såntdär som får mig att tänka efter lite.
Tror personligen inte att det är alkoholen som gör det, tror bara mer att alkohol bara stärker vissa egenskaper man redan har.
Så problemet ligger väl egentligen inte där heller.
Så när man står där och ser någon som är extremt bitchig och onödig , så tänker man : " den där kan väl ingen uppskatta, finns väl ingen som gillar den attityden?"
(Kul att ha " bitch "  som största egenskap hos sig själv, kul att vara irriterad och tråkig. )
Nä, kanske ingen uppskattar det heller, men samtidigt så slår det mig igen , att det finns idioter till allt, vissa gillar det , vissa inte, vissa ser andra sidor hos folk som man själv inte ser.

S
å egentligen är vi idioter allihopa som tycker att vi är så extremt speciella överallt hela tiden. Riktigt bitchiga idioter, mer eller mindre.
Va nöjda.
Gött nu ska jag spela harpan, och vinna ska jag!


Kommentarer
Postat av: I r o n i e l l e

Hur gick det med harpan nu då? :)

2009-11-02 @ 09:24:36
URL: http://ironielle.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Haha. Harpan gick inget vidare, fick inte in den rätta stämningen riktigt.. tråkigt.

2009-11-02 @ 12:42:26
URL: http://stealmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0