-Min helg-

Oj oj oj.
Jag säger det igen.. oj oj oj .

Idag sa jag till nån ( kommer inte ihåg vem ) : - Gör man inte det ena så gör man det andra.

Och med det vill jag berätta historien om min telefon....

Jag var så himla nöjd när jag och Simon gick hem i lördags, tankarna som gick i huvvet lät typ: "Gött Mimmi , en kväll som faktiskt va lyckad utan att de hände nåt som du kommer skratta & gråta samtidigt åt, du kommer inte ångra något"

Jag tänkte tillbaka på kvällen, och kom faktiskt inte på nåt som jag ville göra annorlunda, jag hade riktigt jävla roligt faktiskt.!
( kan ha med att människorna är rikitigt goa också, men ibland tar man själv över i vissa situationer, så ibland förstör man allt själv även om det är fina människor runt omkring )

Meen... sakta i backarna tänkte jag då, jag gjorde en enda sak som jag faktiskt tyckte va riktigt rolig för stunden.
Carro och jag mfl. står på balkongen, jag har med en kasse med cider och råkar slå sönder en flaska när jag ställer ner kassen på betonggolvet.
Jaa, redan där så har jag ju skaffat mig lite poäng.
Jag tänker såhär : " Om jag säkrar alla på balkongen så dom inte skär sig så har jag löst problemet"

Det slutar med att jag o Carro bestämmer oss för att jag ska kasta över min kasse med den söndriga ciderflaskan i , över räcket och ner på gräset.
Smidigast så, inte så smart, men smidigast.
Ja, det går en timme.. eller mer..
Jag behöver min telefon och letar runt i min andra kasse.. hittar ingen.
Sen slår tanken mig, ja självklart.
Telefonen ligger i den kassen jag slängde ut.. GÖTT.
Jag börjar asgarva, och Carro och jag springer ner för alla trappor och ut till min kära påse.
Letar runt lite i den bland glasskärvor, kladdig cider och massa regn eftersom det regnat i ett par timmar.
Och där ligger den, min kära telefon.
Skrattar som fan, och mest för att den faktiskt funkar just då.

Torkar lite med papper, gör ingen så stor insats med pappret, men vad gör det tänkte jag!

Klart den inte funkar nu. trodde jag det?
Ja det gjorde jag, jag trodde den skulle funka.
Jag tänkte väl mest: "
Jag dör ju inte av lite cider och regn"


Och det är precis så, gör man inte det ena så gör man det andra.
(Passar fan in på allt)

Har man en riktigt go kväll med goa människor, så gör man nåt annat puckat som bara förstör för en själv.
Förstör man inte för andra så förstör man för sig själv.
Ja poängen har kommit fram känner jag nu.
En ny telefon ska inhandlas, och jag känner mig mest värdelös.
Folk som känner mig, förstår hur typiskt mig detta är.

Varför.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0