Arbetsförmedlingen.

För mig är arbetsförmedlingen en jävla röra.
Jo, väldigt bra att ha kan man tycka, men hur har dom lagt upp det.
Skriva in sig..
Då står det: Tel hem: , adress, efternamn,  ja allt det vanliga..
och sen kommer det jag typ dog av skratta av.. " Tel. arbete: "
Jaha? Nä men , hmm ja vänta lite, då ska jag kolla upp numret dit, nä juste ja! Jag har inget jobb.. jaha nehe, jaaa men juste , det  är ju därför jag skriver in mig här!

Förstår mycket mycket väl att det handlar om att man kan va inskriven när man har ett jobb.. men för att inte dom verkliga arbetslösa människor inte ska få ännu mer ångest skulle det väl ändå kunna stå nåt med :för närvarande jobb typ... , jag fattar min egen  poäng i alla fall.

Samhället är en enda röra, va ska vi ta oss till.
Nä hemskt det lät. Vi gör vad vi vill , världen ligger framför oss!
Det börjar när det börjar, det slutar när det slutar. Ingen kan stoppa oss.

Det är bara Karlsson på taket som kan förstöra min motivation nu.Bara Karlsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0