Mimmis lite mer kvinnliga sida

Om folk vill ha respekt så är det enbart dom själva som får jobba för det.
På riktigt.
Jag är trött på folk som inte ser "helheten" .
Jag är inte bästa exemplet själv, det säger jag inte.
Men jag försöker iallafall.
Det gör säkert alla på ett eller annat sätt, men fan va misslyckat för vissa, för på vissa så syns inte det alls.

Ajdå. Synd.

Jag kan nog va lite av en såndär som tänker för mycket på för mycket, och det är så sjukt negativt menat nu.
Jag funderar på varför vissa gör som dom gör ( kan va folk jag absolut inte känner alls)..

Sen är det väl positivt i den meningen att jag bryr mig om folk jag känner, det försöker jag göra iallafall.
På ett fint och bra sätt.

Det är väl inte heller direkt så att jag sitter och ifrågasätter folks handlingar dag in och dag ut,
mest att jag funderar som fan på hur och varför och när. För att jag vill att personer ska må bra, jag går ju inte direkt fram till olika personer och frågar hur dom mår , eller ger förslag på saker dom kan göra annorlunda haha, utan jag tänker bara väldigt mycket.
Väldigt energikrävande.

Så det ska man veta om, att ibland tänker jag på personer jag inte känner , på hur dom mår, och varför dom mår som dom gör. Och hoppas på att det ska gå bättre och bättre för vissa personer.

Men som jag skrev i början så är det just det där med brist på respekt som blir lite av en öm punkt hos mig, och det rent allmänt bland folk jag träffat under åren i mitt liv.
Och då kommer den där Mimmi fram igen , som undrar hur dom mår egentligen.

tänk på't , att jag tänker på er.
Ofta, mycket.
kanske inte alltid visar det.
Men försöker:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0