barn

När jag va liten ( runt 10-12 år)  och pantade lite flaskor jag hade sparat ihop själv, så va jag alltid så himla livrädd för att råka trycka på den andra knappen, den knappen som man inte får nåt kvitto av, inga pengar, ingenting.
Den andra knappen innebär ju att dom 7 kronorna man hade sparat ihop ,gick till Röda Korset typ, en bra idé faktiskt....

Men nej, jag va livrädd, jag kollade fem gånger extra att jag tryckte på rätt knapp, och tog ett djupt andetag då jag tryckte på knappen, och väntade utan röra en endaste min på ifall kvittot skulle komma ut med mina 7 kronor på.
När kvittot kom , kunde jag andas ut igen! Och jag kunde köpa lite godis.

Fyfan vilken rebell jag va.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0