Alltid


Nej , sova finns inte riktigt med på listan över saker jag ska göra.
Dricker cola, äter godis. Åt nyss en burk pizzasallad utan gaffel, only fingrarna.
Orkade inte hämta nån gaffel..
Är kissinödig, har behövt kissa i ungefär tre timmar, men har inte orkat gå dit.
Är ungefär på sin höjd fyra-fem meter till badrummet.

Färgat håret har jag inte gjort idag heller.
Men jag har gjort andra saker.
Hjälpte pappa litegrann och ta bort snö på taket.
Först åt vi pizza, och drack cola.
Sen gick vi ut i fem meter hög snö ( överdrivet jag vet).
Sen gick vi in och åt godis och kollade på några filmer.


Men nu sitter jag här, eller ligger halvt i soffan, och väntar bara på att det ska bli morgon så att jag kan göra en kopp kaffe och färga mitt hår.
Nu kanske man kan undra varför jag inte gör kaffe nu och färgar håret också.
Men lite rutin ska man väl ha på livet eller, oj oj oj , rutiner.. Finns kanske inget sånt i mitt liv tror jag inte
Fanns , ska jag väl säga. För ca 8-9 månader sen.

Det slog mig häromdagen.. att jag har varit "hemma" , alltså utan jobb, utan rutiner, i ca 8 månader.
Det är en jävla lång tid ska jag få be och tala om.

Och har man varit hemma sådär länge så ser jag ingen mening i att man ska försöka tvinga sig själv var eviga jävla dag att gå upp samma tid. När jag inte gör något speciellt , alltså iatt jag inte har några rutiner.
Jag kommer bli knäpp om jag går upp likadant varje dag och sätter mig och stirrar.
Ibland behöver jag ett dygn utan sömn, låter konstigt.
Vissa kanske tror att jag aldrig kommer kunna vänja mig vid ett jobb varje dag, om jag som nu inte kan sova , och tar en kopp kaffe istället eller ritar eller vad som helst.
Men jag ser inga som helst problem med att ställa om.

Jag är inne i den här fasen just nu. Den fasen där jag försöker komma på vad jag vill göra.
Vad jag satsar på , motivationen måste komma , inspirationen måste komma.
Ljuspunkterna i livet måste skina lite extra.
Och gott folk ... det gör dom när jag får ta mig en kopp kaffe klockan ett på natten.
Eller när jag ritar klockan fyra.
Jag kollar bara lite möjligheter.
Inget mer med det.

Helgen ser ut ( såg ut ? ) på så vis att imorgon ska jag färga håret ( läs : om några timmar) .
Sen tänkte jag städa huset lite, typ dammsuga och plocka igordning.
På kvällen ska jag till Simon, eller skulle eftersom han kanske är sjuk, kanske menas med att han skulle känna efter imorn eller nåt.
Synd som fan dock... Men jag får väl hitta på nåt annat om han inte mår bra.
Det ordnar sig nog. Har inte sett människan på en vecka elr nåt tror jag, och jag va sjukt inställd på en promenad, vi ska tydligen gå ut och gå varje gång vi ses har vi bestämt.

Lördagen ser ut som så att jag då efter jag har kommit hem från Simon, ifall jag nu åker dit imorn, så ska jag hjälpa pappa ute med snön igen, och sen var det troligen tänkt att Simon skulle komma till mig på kvällen, tror jag.. men nu vet jag ju inte.
Söndagen ser väl ut som så att jag inte vet alls.



 Alltid öppet på Statoil, som i alltid. Känns rätt sjukt att man kan lova sådär! Alltid liksom.
Alltid är ett väldigt säkert kort. Skulle bara tillägga det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0