Ärlighet

Det är så mycket som man gärna vill skriva här , samtidigt som man inte får, för sin egen och andras skull.
För att det blir för nära inpå allt.
Det är också lite läskigt, att skriva nåt som verkligen stannar kvar, som man kan läsa om och om igen.
Påminnelser varje dag, och så vill jag väl inte direkt ha det.

Det är ytterst få som vet precis 100% allt om Mimmi Frank.
Och jag har tyvärr under några år fått inse att jag måste hålla det så, eftersom man har fått det bevisat för sig att man måste vara lite försiktig.

Egentligen vet jag inte riktigt hur folk uppfattar mig, ifall folk uppfattar mig som "alltid glad" , eller "alltid arg".
Jag har , som alla andra, eller många, olika perioder i mitt liv, där jag visar olika sidor av mig själv.
Egentligen bryr jag mig inte speciellt mycket om hur folk uppfattar mig, så länge jag inte skadar någon annan.
Det är då jag vill bry mig, för att kunna ändra.

Jag kan ibland vara en såndär person som tar åt sig av allt folk säger, som verkligen tar allt seriöst och blir sårad, känslig kan man också kalla det.
Samtidigt som jag kan vara en såndär person som försöker och faktiskt lyckas  vara stark och skrattar åt det som jag i vissa fall skulle gråta åt/till.
Dom där två olika sidorna går tyvärr inte hand i hand har jag lärt mig.

Och i tidigare fall och i tidigare perioder där man har varit den där känsliga personen, så har jag pratat med fel människor, pågrund av att jag har trott mig kunna prata med vissa personer , i tron om att saker stannar.
Och på grund av det så kan jag gissa att folk har knepiga uppfattningar om mig, som jag så gärna skulle vilja försvara, eller skratta åt , eller bara veta om.


Nu har jag människor i mitt liv,  som jag kan berätta, diskutera och skratta med , och som jag vet är tusen procent ärliga, där jag vet att saker och ting stannar. Precis som det ska vara.


sådärja.
hej.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0