Dagen!

Halv åtta är klockan , och ännu en dag av arbetslöshet har börjat.
Jag har ändå börjat vänja mig vid att jag inte jobbar eller går i skolan.
Vilket är extremt farligt, hur hade jag tänkt mig att det skulle funka i längden kan man undra?
Och jag har någon slags taskig inställning till Arbetsförmedlingen, har inget med vad dom håller på med att göra, utan mer namnet, loggan, miljön. Nåt med dom som jag inte pallar med.
Vilket är världens mest dåliga inställning man kan ha till nåt, för dom är väl egentligen bra?
Eller kanske inte världens bästa, men försöker hjälpa gör dom väl.


När man är hemma så mycket som jag är just nu så blir man lite halvt slö, man sover länge, enbart för att man vill att dagen ska gå fort, för att nästan alla andra jobbar ( okej inte alla men rätt så många) och har man inget att göra på dagen så kan man lika gärna sova lite längre, då slipper man tänka på att man är arbetslös.
Och när man väl gör nåt, då blir man så trött när dagen är slut , så då tar man tre -fyra dar och återhämtar sig, vilket innebär att man inte gör någonting. Utan bara vilar, för ingenting egentligen.
Riktigt sådär går det väl inte alltid till. Men det har hänt, det har hänt.

En kopp kaffe och lite aftonbladet.se blir det nu, innan jag ska städa ur en garderob till , plocka bort alla växter på balkongen, putsa fönster i vardagsrummet osv.
Vid ett så kommer Carro, och då ska vi äta ihop, gött.
Och om pappa har hunnit hem innan dess så ska han bära ut det sista och sen torka golvet i köket och i hallen, och sen är det klart!

Städade förövrigt duschen igår med en tandborste, och utan att låta som dom i "Rent Hus" så kan jag rekommendera det , till dom som också börjar bli som 65 när dom egentligen är 19 år.
Det blir så rent! Smuts som man trodde skulle va där, försvinner bara bort.
Och aldrig har det varit så rent i den där duschen!

puss på't

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0