Svininfluensan

Känns lite aktuellt att skriva om svininfluensan, denna jävla svininfluensa.
Och ja, jag svärde lite där , och ja, jag vet att det heter svor.
Men jag har lite ställt in mig på att jag ska säga bärde, skärde, svärde, även fast det heter bar, skar, och svor.

Det låter helt enkelt bättre, eller hur?

J
a, just det, Svininfluensan.
Hmm.
19 år, ja då riskerar man att få det, man får det lättare i den här åldern.
Först ville jag inte vaccinera mig, för att jag fattar knappt vad detta är?
Ingen ingen ingen informerar om något, dom hade kunnat ge folk en potatis på sjukhuset när folk kommer för att vaccinera sig, och säga : " varsågod, då är du vaccinerad, ät potatisen bara"
För man fattar ju knappt om det är bättre att vaccinera sig eller skita i det.
Biverkningar är det hur man än gör? Och antingen är det värre att vaccinera sig och bättre att ta influensan när den kommer och bara köra på med lite svinis.
Eller tvärtom.
Men hur fan ska man veta när vissa doktorer bara totalt avgudar vaccinet, och vissa är typ sjukt tveksamma.
Om man ska hjälpa en befolkning att inte dö i en stor sjukdom, ska man inte va lite på samma plan.
Fan va alla ska va nötter hela tiden.
Åh jag blir så trött på det här samhället, ( lite ironisk).
Nä men allvarligt, om detta är farligt ( vilket det säkert är ) så kan dom ju typ köra en presskonferens om skiten, berätta lite ingående, om dom ändå skrämde upp halva sverige i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0