Salvador Dali

Dagen har erbjudit lite Salvador Dali på Moderna Museet.
Den där Salvador , det va en märklig man det.  Men snyggt på nåt konstigt sätt.

Resten eller mycket av utställningarna på Moderna, är så jävla flummigt så jag mår fan illa.
Jag kan också måla en prick på en vit duk och kalla det för en tavla och ställa ut, så länge jag har en riktigt bra förklaring/tolkning/analys på min egen tanke bakom , så är det prima.

En tavla va bara helt röd, det stod att det var vax blandat med den röda färgen... det märktes inte.
En annan tavla var ungefär halva svart och halva vit.
Den hette : " Svart över vit"
Jag undrar lite, är man inte modern och flummig nog, då passar man nog inte in i deras mönster, det ska va så konstigt som möjligt, med dom mest knepiga tankarna bakom, allt ska sväva i huvvet.
Fyfan, jag förstår inte ett skit, det kanske dock är meningen.

Ja , behöver jag säga mer?
Nej, jag tror inte det.

Sen lite julmarknad i Kungsträdgården, lite av varje helt enkelt.


Imorgon blir det julklappar som ska köpas är det tänkt... skriver ner lite som jag ska köpa så jag inte glömmer.
Produktiva Mimmi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0