Själva poängen.

En Arbetsförmedlings-historia är på G.
Känner på mig att det kommer bli en och annan sån här i framtiden...
Har egentligen inte direkt någon koppling till just Arbetsförmedlingen..
Grejen är såhär, när kvinnan som hjälpte mig att skriva in mig, frågade mig en massa saker om utbildning, vart jag har jobbat innan och så, så använde hon ganska komplicerade ord.


Det var inte rakt på sak, utan krångliga jobb-ord, som man ändå förstod till viss del, man fattade vad hon menade, man klurade några sekunder sen fattade man själva "pointen" i historien.
Men hade hon eller någon annan frågat mig vad ordet i sig betydde så hade jag inte haft en jävla aning.


Min teori om detta nu , är att jag tror att det ofta är såhär, jag är ändå 19 år, räknas som vuxen, när man är 13 så kan man ändå skylla på just att man är 13, men "vuxna" ska alltid förstå, fast jag tror inte hälften ( om inte mer ) ens gör det.


Svåra ord, och man klurar och sen står man och nickar och låtsas att man fattar, lovar att det är 80% minst av alla vuxna mogna människor som står och luras och nickar och försöker ge sken av att dom förstår.
lova är ett starkt ord, men jag kan anta då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0