Det var en gång i tiden då jag gick i skolan.....

då livet kändes jävligt tufft, trodde jag, proven, kraven, gå upp tidigt, försova sig, skolka litegrann.
Ett tag kände man att man lika gärna kunde hoppa av, för det va inget najs alls, enbart jobbigt, stressigt och hela den baletten.
Man va sur ett par dagar i veckan över att det var "äcklig mat" , man var ibland sur över något ditsatt två-timmars-hål mitt på dagen, vilket gjorde att man gick och väntade på en enda lektion som började halv tre, som ingen i slutändan gick på eftersom det va riktigt najs att dra hem.

Man la ner sjukt mycket taskig energi på dryga lärare , vilket jag fortfarande kan göra, så det är inget jag ångrar.
Samt att man la ner sjukt mycket crazy och knepigt underbart rolig energi på riktigt roliga lärare.
Ojojoj, bara folk jag känner som förstår vad jag menar med det.

Sen kan jag bli så förbannad på mig själv att jag inte tog till vara på den goa tiden man hade under tre år, okej, jag tog säkert till vara på den rätt bra, men jag skulle uppskatta saker o ting lite mer om den tiden kom tillbaka nu.
Men det är väl saker man kommer på i efterhand, plus att jag är arbetslös och värdelös på samma gång, så det är väldigt lätt att tänka att man hade det rätt gött under dom tre åren.

Och det är nu jag tänker lite på ifall jag någonsin får uppleva samma grej, jag kommer ju aldrig i hela mitt liv få uppleva en sån go klass eller sån go linje som det faktiskt var.
Men själva grejen med att ändå låta andra ha ansvaret över dagen, okej, man har rätt mycket eget ansvar på gymnasiet, men ändå ..
Nu har dom slängt ut mig i verkligheten och dom tror att jag ska klara mig?
Nja, det gör jag ju, men vilket jävla uppvaknande man har nu.

Ta gymnasiet på allvar, men inte för stort allvar,  gymnasiet är inte hela livet, ojojoj inte alls faktiskt, dom stänger in dig tre år och sen slänger dom ut dig, och under 3 år ska du ha fått bra betyg, och du har hunnit bli vuxen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0